چند سؤال جدی و پاسخ کوتاه به آنها با توجه به رویکرد تئوری انتخاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



علاقه مند به طرح چه مطالبی دراین وبلاگ هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 586
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1



 9-              وقتی نگران رابطه دخترتان با دوست پسرش هستید چکار باید بکنید؟

سعی کن به جای مزمت به او نزدیک شوی

10-         اصول اولیه فرزند پروری چیست؟ عشق و محبت بسیار و عدم تنبیه.

11-         با کودک مشکل آفرین چکار کنیم؟ اگر بسیار آرام و بدون داد و فریاد از او بخواهید که به اتاقش برود یا روی صندلی بنشیند. "پس از اینکه آرام شدی از اتاق بیا بیرون، دوست دارم درباره ی آنچه اتفاق افتاده با هم حرف بزنیم و ببینم می توانم کاری کنی که دوباره تکرار نشود، اگر هم نخواستی در باره اش حرفی بزنی، ایرادی ندارد، همین که آرام باشی برای من کافیه". با او قهر نکنید. وقتی بچه دار شدید خلاقیت داشته باشید. "تئوری انتخاب"را آموزش دهید. آنچه به عشق و محبت مربوط می شود را هیچ گاه به رفتار دیگری ربط ندهید.

12-         رمز موفقیت در ارتباط با فرزندتان چیست؟ از خود بپرسید: اگر این کار را انجام بدهم یا این حرف را بزنم آیا به هم نزدیک تر می شویم یا دور تر؟

13-          وقتی فرزندتان کار اشتباهی را پی در پی انجام میدهد، آیا باید با او قهر کنیم؟مدام و پی درپی مخالفت و اعتراض خود را به رخشان نکشید. دوبار بیان کردن مطلب کافی است.  

14-          اگر با خانواده اختلاف نظر پیدا کردید چکار بکنید بهتر است؟ یک دایره فرضی رسم کنید و خود و فردی که با او دچار تعارض شده اید را در آن ببینید.

15-         چه زمانی از دایره حل مسأله استفاده کنیم؟ هر گاه احساس کردید فرزندان شما آمادگی یادگیری این دایره را دارند.

16-         وقتی با تصمیم فرزندتان مخالفید چکار باید بکنید؟ رو بازی کنید. کاملا"شفاف به او بگویید که چرا با تصمیم او مخالفید. همچنین به او بگویید که برای شما سخت است که از تصمیم و اقدام او حمایت کنید. به او بگویید که رابطه ی شما با او از هر چیزی مهم تر است و بپرسید که چگونه هر دوی شما می توانید برای حفظ رابطه ی خوب خود با یکدیگر راه حل مطلوبی پیدا کنید. 

17-          آیا رابطه در خانواده مهم است یا احقاق حق؟ رابطه ی شما با او از هر“برحق بودنی“مهم تر است.

18-          با عدم موفقیت های گذشته فرزندان چکار کنیم؟ به رویش نیاورید، گذشته ها گذشته است. اشاره به موفقیت های قبلی کار بسیار خوبی است.

19-          آیا باید همه مسئولیت های فرزندان را به عهده بگیریم؟ خود را فردی نشان دهید که همیشه آماده کمک کردن هستید ولی قصد ندارید که کارها و وظایف او را انجام دهید. اجازه بدهید به زحمت بیافتد.

20-         اساس و بنیان تئوری انتخاب چیست؟ اعتماد است. اعتماد سازی یعنی به فرزندان خود بفهمانیم که هیچ چیزی وجود ندارد که اگر آنها بگویند یا انجام بدهند منجر به طردشان شود.

21-         حضور والدین در دنیای مطلوب فرزندان به چه معنی است؟ فرزندان به والدین خود اعتماد دارند یا تمایل آنها بر اعتماد است.

22-          اگر اعتماد بین شما واعضأ خانواده از بین رفته چه باید کرد؟ با او وقت صرف کنید و گفتگو نمایید، به حرفهایش گوش دهید.

23-          وقتی کودکی دارید که به شما اعتماد ندارد چه باید کرد؟ پذیرش اشتباهات، راهی برای ایجاد اعتماد یا احیای اعتماد است.  

24-         سن آموزش تئوری انتخاب چه زمانی است؟ سه سالگی

25-         انرژی کودکان تنبیه شده صرف چه چیزی می شود؟ وقت و انرژی ارزشمند خود را  صرف فرار از تنبیه یا مقاومت در برابر آن می کنند.

26-         پیام والدین به فرزندان در تئوری انتخاب چیست؟ می خواهم از اشتباهاتت درس بگیری.

27-         زمان خواب فرزندان را چگونه تنظیم کنیم؟ "مطمئنم که خودت می دانی چقدر باید بخوابی، پس خودت می توانی برای میزان خواب خود در شبانه روز تصمیم بگیری". اجازه دهید پیامد طبیعی رفتار را دریافت دارند. دیر خوابیدن خستگی او را به همراه خواهد داشت.

28-         وقتی فرزندتان نمی خواهد به مدرسه برود؟ به او می گویید که موضوع مدرسه رفتن انتخابی نیست. این موضوع را با مهربانی و زبان محبت آمیز بیان می کنید؛ به گونه ای که دخترتان بفهمد که جای مذاکره و چانه زنی وجود ندارد.

29-         وقتی فرزندتان نخواست غذا بخورد چه باید کرد؟ بهتر است از خود انعطاف نشان دهید. همان غذاهای ترجیحی خودش را به او بدهید. نه جر و بحث کنید نه سرزنش نه خواهش و تمنا. وقتی که غذا را می خورد به او نگویید"من که گفته بودم"و اگر هم غذا نخورد زیاد ناراحت و نگران نباشید.

30-          آیا در مورد مسائل جزیی از فرزندان حمایت کنیم یا نه؟ فرزندتان را در برابر مشکلات کوچک و جزئی مورد حمایت قرار ندهید و یا سعی نکنید که همه ی کارهایی که چندان اهمیتی نیز ندارد را حتما"به شیوه ای که شما می پسندید انجام دهند.

31-          موقعیت شما در سیزده سالگی فرزندان چگونه باشد؟ بسیاری از خواسته های آنان قابل مذاکره اند. در این سنین دیگر نمی توانید مثل دوران خردسالی به طور فیزیکی کنترلش کنید.

32-          چه عاملی فرزندان را از رفتار مخرب باز می دارد؟ تصویر شما در مرکز دنیای مطلوب آنهاست.  فقط حضور در دنیای مطلوبشان نیست، چون تقریبا"همیشه در آنجا حضور دارید، بلکه میزان شدت و قوت حضور شما در دنیای مطلوب آنهاست که تاثیر زیادی بر انتخاب های آنها دارد.

33-         اگرمی خواهید نوجوانان به حرف شما گوش دهند چکار باید بکنید؟ نوجوانان خیلی به عشق و محبت نیاز دارند. اما ما این حقیقت را فراموش می کنیم و با آنها مثل افراد بزرگسال رفتار می کنیم، در حالی که هنوز بزرگسال نیستند. 

34-         چگونه در مشکلات از حساب پس انداز استفاده کنیم؟ با صحبت کردن خندیدن و همکاری با فرزند نوجوان خود از بروز دردسر پیشگیری کنید؛ این کارها نوعی حساب پس انداز است.

35-         با رنج و درد کودکانی که مورد سؤاستفاده قرار گرفته اند چه باید کرد؟ به مشاوره ی خوب نیاز دارند. این افراد باید این نکته را دریابند که رنج و عذابی که اکنون تجربه می کنند به خاطر خودِ بدرفتاریِ انجام شده روی آنها نیست، بلکه به خاطر این است که اعتماد خود به مردم را دست داده اند و یا اینکه اصلا"نیاموخته اند که به دیگران اعتماد کنند.

36-          چگونه اعتماد از دست رفته را بدست آورید؟ بیاموزند چگونه افراد قابل اعتماد را از افراد غیر قابل اعتماد تمیز دهند و در برابر افراد غیر قابل اعتماد خود را محافظت کنند. 

37-         " می خواهم ازدواج کنم. به راحتی با مردها آشنا می شوم، هر بار که به یکی از آنها علاقمند می شوم خودم یه جورایی رابطه را خرابش می کنم." با چنین کیسی چگونه مشاوره خواهید کرد؟ از او می پرسیم واژه ی اعتماد برای تو به چه معناست؟ تأکید به گذشته فقط برای بدست آوردن اطلاعات است. مراجعین می خواهند مشاور در گذشته بماند. تأکید بر موفقیت های مراجع داشته باشید. تا جای ممکن، بیشتر و بیشتر واژه های "انتخاب " و "انتخاب کردن "را به او معرفی می کنم. مشکل کنونی در دسترس تر است تا بازیابی خاطرات چیزهایی که ممکن است هرگز اتفاق نیفتاده باشد. 



منیره کردلو مسئول مرکز مشاوره صبا تمام سعی خود را برای برخورداری شما از مشاوران و روانشناسان مجرب نموده و آماده عقد قرارداد با مدارس دوایر دولتی و غیر دولتی می باشد.

:: موضوعات مرتبط: واقعیت درمانی , ,
:: برچسب‌ها: واقعیت درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : منیره کردلو
ت : چهار شنبه 27 فروردين 1393
مطالب مرتبط با این پست
» واقعیت درمانی در مدارس
» چگونه با تئوری انتخاب از مشکلات پیش گیری کنیم؟
» واقعیت درمانی (روانشناسی مثبت گرا و امید) را بشناسیم.
» مثبت اندیش
» رابطه ما و فرزندانمان بر چه اساسی رقم می خورد؟
» چرا ما رفتار می کنیم؟
» واقعیت درمانی گلاسری
» واقعیت درمانی (روانشناسی مثبت گرا و امید) را بشناسیم.
» چگونه با فرزند رابطه برقرار کنیم ؟
» چرا دیگران در کنار شما احساس خوبی ندارند؟
» چرا والدین در تربیت فرزندان خود احساس رضایت نمی کنند؟
» واقعیت درمانی (روانشناسی مثبت گرا و امید) را بشناسیم.
» ويژگي افراد مسئوليت‌پذير
» شگفتی چشم
» در انتخاب ها به چه چیز توجه کنیم؟
» آیا ما افسردگی را انتخاب می کنیم؟
» ده اصل که زندگی را دگرگون می سازد.
» چکار کنیم تا با دیگران رابطه پایداری داشته باشیم؟
» واقعیت درمانی
» آیا ما محصول محیط و ژنتیک هستیم یا محصول انتخاب هایمان؟
» چرا هریک از ما به شیوه خاصی عمل می کنیم؟
» چند سؤال جدی و پاسخ کوتاه به آنها با توجه به رویکرد تئوری انتخاب
» واقعیت های زندگی
» کنترل درونی
» آموزش تئوری انتخاب در مرکز مشاوره صبا
» چه کسانی در دنیای مطلوب ما جا دارد؟
» واقعیت درمانی
» واقعیت درمانی و روانشناسی مثبت گرا
» واقعیت درمانی و روانشناسی مثبت گرا 2
» گلسر و تربیت فرزند
» واقعیت درمانی و تربیت فرزند
» چگونه با استفاده از "تئوری انتخاب " در خانواده به ویژه در پرورش فرزندان از بسیاری از مشکلات ارتباطی
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» واقعیت درمانی و تربیت فرزند
» واقعیت درمانی و تربیت فرزند
» واقعیت درمانی و تربیت فرزند
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» تئوری انتخاب و تربیت فرزند
» واقعیت درمانی و تربیت فرزند
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');