ضرورت مشاوره قبل از ازدواج از دیدگاه مرکز مشاوره صبا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



علاقه مند به طرح چه مطالبی دراین وبلاگ هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 586
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1



از آنجاییکه نگرش بوجود آورنده گرایش است و برای تغییر رفتار باید نگرش تغییر کند. برای آنکه یک نگرش جدید به عنوان بخشی از ساختمان مغز قرار گیرد، حداقل بیست و هفت بار باید تکرار شود تا برای همیشه باور جدید جایگزین شود. رسانه های مختلف جهانی با صرف هزینه های گزاف به تبلیغ روابط آزاد می پردازند تا به اهداف از پیش تعیین شده برسند. ساخت سریال های نظیر عشق ممنوعه و friends  از جمله فروپاشی روابط سالم خانواده را در سر می پرورانند. در مقابل این خدعه چه واکنش دقیقی باید در پیش گرفت؟ آیا با یکی دو برنامه جزیی می توان درمقابل این همه هجمه اطلاعاتی ایستادگی نمود؟ رسانه های گوناگون با تکرار مکرر روابط آزاد این باور را بوجود آورده اند که ازدواج دست و پا گیر لذات است. تغییر این باور با مؤلفه های علمی از رسانه ملی است. گرچه تغییر نگرش امری مشکل اما تحقق پذیر است و نیاز به ظرافت، هوشمندی و دقت دارد.

برخی بر این باورند که چه نیازی به مشاوره وجود دارد مگر گذشتگان ما مشاوره داشتند که الآن باید ما این قدر وقتمان صرف این کار کنیم تا پس از صرف کلی انرژی و هزینه حواب منفی بشنویم؟ در جواب باید گفت: ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم هیچ گونه اختیاری نداشته ایم، اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود. چه بهتر این انتخاب هوشمندانه و به دور از آسیب ها باشد. در وسایل الشیعه باب 3 آمده است: ازدواج محدود کردن آزادی است، هنگامی که دختر خود را شوهر می دهید، آزادی او را محدود می کنید. پس ببینید آزادی دختر عزیز خود را برای چه کسی محدود می کنید.

در گذشته فیلتر هایی وجود داشت که افراد قبل از ازدواج از آن فیلتر و صافی ها رد می شدند و هر فیلتر به نوعی حکم یک مشاور را داشت اما امروزه این فیلترها از بین رفته و جوانان رأساً اقدام به ازدواج می کنند. از سویی دیگر فرزندان اجازه می دادند والدین نیز در بحث ازدواج دخالت خردمندانه داشته باشند اما امروزه فرزندان با توجه به فرزند سالاری خود به حکم هیجانات عاطفی اقدام می نمایند و والدین بیشتر شبیه به دکور کار هستند تا تصمیم گیران اصلی. عدم اطاعت پذیری نسل جوان از خانواده ها در امر ازدواج از سویی و عدم آگاهی از مسایل ازدواج از سویی و تحقق ازدواج بر اساس صرفاً عشق زمینه های شکل گیری ازدواج های معیوب را فراهم می سازد.

 

 

اهداف مشاوره قبل از ازدواج

 

پس هدف از مشاوره قبل از ازدواج دادن اطلاعات در خصوص انتخاب همسر، تغییر دادن نگرش های غلط در مورد ازدواج و نیز تغییر نگرش پیرامون روابط آزاد و در یک جمله کمک به شکل گیری ازدواج سالم با کمترین احتمال ریسک خطا و آسیب پذیری و در نتیجه افزایش بهداشت روانی در افراد است.

مرکز مشاوره صبا طی پانزده سال مطالعه و پژوهش راهکارهای علمی، جدید و مطابق با مؤلفه های فرهنگی را بدست آورده است که با کمک رسانه در جهت کمک به امر خانواده در ایران است تا به رسالت انسانی، ملی و دینی خود عمل نماید.

 

 

 


منیره کردلو مسئول مرکز مشاوره صبا تمام سعی خود را برای برخورداری شما از مشاوران و روانشناسان مجرب نموده و آماده عقد قرارداد با مدارس دوایر دولتی و غیر دولتی می باشد.

:: موضوعات مرتبط: مشاوره قبل از ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : منیره کردلو
ت : چهار شنبه 27 آذر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');