لحظه های تصمیم گیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



علاقه مند به طرح چه مطالبی دراین وبلاگ هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 232
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 233
بازدید ماه : 494
بازدید کل : 300975
تعداد مطالب : 586
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1



http://www.fekreno.org/articlefekreno/arfek493pic1.gif

 راستی ما در لحظه های تصمیم گیری بهترین تصمیم ها رو می گیریم؟ آیا در زندگی لحظاتی و جود دارد که در یک بله و یا نه گفتن سرنوشت تان 180 درجه عوض شود؟ در آن لحظات حساس چه می کنید؟ آیا برای شما چنین لحظاتی رخ داده؟ آیا در چنین لحظاتی شما درست تصمیم نگرفته اید و در نتیجه پشیمانی به دنبال داشته اید؟ 

اجازه دهید در چله نشینی آن مظلوم خلقت نظری بیاندازیم و جواب سؤالمان را آنجا بیآیم. در زندگی حسین ابن علی که آمده بود جاده خوبی ها را به بشریت نشان دهد ولی شب پرست ها که طاقت نورش را نداشتند   خواستند بشریت را از وجودش عاری کنند. او به حُر پیام وصل می دهد و او در لحظه تصمیم گیری راه را از چاه تشخیص می دهد. و راه را پی می گیرد و سر بلند دنیا و آخرت می شود. همین ندا به گوش ابن سعد هم می رسد یک روز فکر می کند که در سپاه حسین ابن علی (ع) باشد یا یزید ولی در انتها در این سپاه می ماند چرا چنین سرنوشت شومی نصیب او می شود؟ چرا در لحظه تصمیم گیری درست عمل نمی کند؟ جواب را باید در سبک زندگی جست. اگر  سبک زندگی  تؤامان با خطا و اشتباه باشد، فرصت های تصمیم گیری در لحظات ناب گرفته می شود و احتمال اینکه درست تصمیم بگیریم کاسته می شود. فرضاً اگر شما در اتوبان های غرب کشور سفر می کنید و فرسنگ ها راه پیموده اید بخواهید در لحظه به سمت جنوب بروید کار سختی می شود. به عبارت دیگر سبک زندگی نشان می دهد در کدام مسیر هستید و تغییر کار بسیار سختی است. و خودتان فرصت تصمیم گیری در لحظات طلایی و ناب را از خود گرفته اید. ابن سعد از این جمله است. تصور نکنید ما ابداً در شرایطی مثل آنها قرار نمی گیریم. مراقب باشیم اگر در جاده باشیم در لحظات ناب احتمال اینکه عقل درست انتخاب کند بیشتر است اما اگر خیلی فاصله زیاد باشد معلوم نیست در مسیر بمانیم و درست انتخاب کنیم. از خودمان بپرسیم در جاده هستیم یا نه؟ 



منیره کردلو مسئول مرکز مشاوره صبا تمام سعی خود را برای برخورداری شما از مشاوران و روانشناسان مجرب نموده و آماده عقد قرارداد با مدارس دوایر دولتی و غیر دولتی می باشد.

:: موضوعات مرتبط: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : منیره کردلو
ت : یک شنبه 1 دی 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');