تعارض با جنس مخالف و تشويش فكري


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



علاقه مند به طرح چه مطالبی دراین وبلاگ هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 185
بازدید ماه : 446
بازدید کل : 300927
تعداد مطالب : 586
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1



 پس مي‌توان اين نتيجه را گرفت كه، براي ايجاد دوستي عميق و مأنوس شدن با هم، لازم است كه صفات مشابهي در ميان باشد هيچ چيز شرط ايجاد ميل و رغبت و دوستي عميق نيست جز صفات و حالات متشابه روحي كه هرچه در دو نفر بيشتر باشد دوستي‌ها نيز عميق‌تر ايجاد مي‌شود.

نوجوان براي دوستي با همسالان خود كه با مسائل و مشكلاتي مشابه اوست دست و پنجه نرم مي‌كنند اهميت بسيار قايل است. او با كساني همانند سازي مي‌كند كه خود را در آنها ببيند و اين عامل مهمي در برخورد با مشكلات و تحولات دروني‌اش محسوب مي‌شود. در اين دوره كه دوستي‌هايش ريشه مي‌گيرد و با شور و هيجان همراه است خيانت دوست در نزد نوجوان تجربه‌اي تلخ و دردناك به حساب مي‌آيد و تمامي وجودش را به لرزه مي‌اندازد. او كه دوستان را حامي خود مي‌داند هرگونه خيانتي به ارزشهاي وجودي‌اش لطمه وارد مي‌سازد. هنگامي كه پيوندهاي دوستي نوجوان از هم جدا مي‌شود به اعتماد و ارزشهاي وجودي خود شك و ترديد مي‌كند.

دوستي‌هاي دوران بلوغ ميان دو نفر بوجود مي‌آيد و همين دوستي‌ها ديده شده كه در بعضي شرايط رشد اجتماعي را كند و پيوستن به گروه را دشوار كرده است. در هر حال دوستي‌هاي دوران نوجواني را مي‌توان به عشق تشبيه كرد. عشقي كه موجب هيجانات و تمايلات خاصي مي‌شود. ارابه دوستي‌هاي دوران بلوغ موقعيتهاي مناسب بيروني را طلب مي‌كند.

شدت و بي ثباتي دوستي‌ها بيشتر بر تصوير نوجوان از خودش اتكا دارد. احساسات، عقايد و افكار نوجوان جزء احساسات ديگري مي‌شود و همين‌طور برعكس شخصي رفتار و واكنشهاي خود را به نوجوان نسبت مي‌دهد.

نوجوان به رفاقت و دوستي اهميت فوق العاده‌اي مي‌دهد و از مجالست با آنها لذت مي‌برد. گروه همسالان نقطه اتكاء باي نوجوان محسوب مي‌شوند و حتي ديده شده است كه در پشتيباني از همسالان خود وفادار است و هرگونه حمله‌اي بوسيله والدين، موجب برانگيخته شدن خشم او خواهد شد.


منیره کردلو مسئول مرکز مشاوره صبا تمام سعی خود را برای برخورداری شما از مشاوران و روانشناسان مجرب نموده و آماده عقد قرارداد با مدارس دوایر دولتی و غیر دولتی می باشد.

:: موضوعات مرتبط: عشق , ,
:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : منیره کردلو
ت : پنج شنبه 10 بهمن 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');